2011. december 10., szombat

Citromos-zöldborsos balin mustármaggal

Balin még nem volt szerencsém nyaralni, de hal formájában (lat. Aspius aspius) már került a kezeim közzé egy igazán szép példány, melyet igyekeztem minél ízletesebben és mutatósabban elkészíteni.

Hozzávalók:
1 egész balin (kb. 1,5 kg és 50-55 cm)
2 nagy fej vöröshagyma
  1 teáskanál durvára darált színes bors
1 teáskanál egész zöld bors
1 teáskanál mustármag
1 citrom reszelt héja
1 citrom leve
2+2+2 teáskanál só 

Eszközszükséglete:

mozsár, hústű, szilikonos sütőpapír, alufólia

Elkészítés:

A megtisztított halat beirdaltam 1 cm távolságban és ugyanilyen mélységben, 2 teáskanál sóval jól bedörzsöltem a vágásokat mindkét oldalon. A kétféle borsot, a mustármagot és 2 teáskanál sót mozsárba raktam és megtörtem, dörzsöltem őket, majd a langyos víz alatt alaposan megsikált citrom héját hozzáreszeltem, végül a kifacsart citromlével összeállítottam a fűszeres kencét, mellyel jó alaposan, kívül-belül, az irdalásokba is bőven juttatva bekentem, dörzsöltem a halat. A két hagymát kb 0,5x0,5 cm-es kockákra vágtam és összekevertem a maradék 2 teáskanál sóval, ezt betöltöttem a hasűri részbe és lezártam azt hústűk segítségével. A hagyma azért került belülre, mert a kültakarójára kent felaprított hagyma alaposan megégne a hosszú sütési idő alatt! A mozsárban őrölt fűszerek viszont jól "rásimulnak".

Ezt követően sütőpapírral borított tepsire fektettem a balint, a fejét és az úszóit gondosan becsomagoltam alufóliába, hiszen ezek a vég- és kilógó részek égnek meg a legkönnyebben.


 
Előmelegített 180°C-os sütőbe tettem (közepes, mérsékelt fokozat gázsütőn) 60-80 percre. Az elkészült, szép színt kapott halat tálra helyeztem, és eltávolítottam az alufólia darabokat.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése