2011. december 29., csütörtök

Citromos-mustármagos csirkemell zöld sajt lasagne-val

Ezt a receptet a legjobb barátnőmnek és magamnak álmodtam meg tökéletes munkahelyi ebédnek, ami még dobozba rakodva két-három nap elteltével is jól néz ki melegítés után. A citrom és csirkemell szavak már-már egy "fitnesz-ebéd futárszolgálat" eleganciájával hangzanak, a zöld színt adó brokkoli és paraj, azaz spenót pedig bővelkedik magnéziumban (hiszen a színt adó klorofill része) és B-vitaminkomplexben (pl. B6-vitamin, folsav), mi más kell a munkahelyi stressz leküzdéséhez? Jókedvű fogyasztásának sebességét pedig fokozza a kollégák kíváncsi tekintete, vagy akár a segítségük az evésben! :P

Hozzávalók:

Citromos-mustármagos csirkemell:

30 dkg csirkemellfilé felkockázva
15 dkg csirke felső comb felkockázva
10 dkg csirkemáj
0,5 dl olivaolaj
0,5 dl citromlé (50 %-os)
1 közepes fej vöröshagyma 
1 közepes fej lila hagyma 
1 teáskanál mustármag
1/2 mokkáskanál egész zöld bors
1/2 mokkáskanál durvára darált színes bors
1/2 mokkáskanál őrölt babérlevél
1/2 mokkáskanál őrölt kömény
 1 késhegynyi őrölt chili
1 teáskanál só
Zöld sajt lasagne:
 
1 közepes fej brokkoli (0,5 kg)
450 g-os mélyhűtött parajkrém
1/2 teáskanál színes bors
1/2 teáskanál őrölt kömény
frissen őrölt bors ízlés szerint
1 teáskanál só
1 egész tojás
1 közepes fej lila hagyma
 5 dkg teavaj


250 g szeletelt ementáli sajt 
vagy egyéb zsíros kemény sajt pl. pannónia 


Elkészítés:

Citromos-mustármagos csirkemell:

A húst és a májat egyenlő kockákra, csíkokra szeleteltem, a hagymákat megtisztítottam és negyedekbe vágtam. A fűszereket (mustármag, bors, babér, fűszerkömény, chili) mozsárba raktam és megtörtem, dörzsöltem őket, hogy az olajaik jobban felszabaduljanak, ezt követően mindent turmixgépbe raktam a hagymával kezdve, a fűszerekkel bezárólag és jól összepépesítettem az egészet a sóval együtt. Ezt a masszát felhígítottam az olívaolajjal és a citromlével, majd egy jénai edényben összekevertem a májas hússal.

Lefedés nélkül ez mehet is a sütőbe 180°C- ra (közepes, mérsékelt fokozat gázsütőn), a hagymás szaft úgyis szinte ellepi, így megfő, párolódik benne a hús 50-60 perc alatt, félidőben egyszer át kell kavarni, hogy a szaftból kilógó jobban sülő részeket is újra belepje a lé.


Zöld sajt lasagne:

A brokkolit rózsákra és szárkockákra szedtem, párolóbetétben gőz felett 15 percig pároltam  (forrásban lévő vízben 10 perc főzésnek felel meg). A parajkrémet kiolvasztottam mikróban. A parajos öntethez felvertem a tojást, majd elkevertem benne a mozsárban átporított fűszereket (bors, kömény, só). A negyedekbe vágott hagymát, a vajat és 4 evőkanálnyi kiolvasztott parajkrémet összeturmixoltam.


A hagymás-vajas pürét összekevertem a fűszeres tojással és a többi kiolvasztott parajkrémmel, majd a megpárolt brokkolival óvatosan összeforgattam.


A brokkolis-parajos keverék 1/3 - át belesimítottam egy jénai sütőedénybe és lefedtem a sajtlapok 1/3 - ával, ezt még kétszer megismételtem, befejezésként sajtlapokkal lefedve az egészet, mint a lasagne-ban a tésztalapok, úgy helyezkednek el benne a sajtszeletek is!


Mivel mindkét jénai kb. 15 x 20 cm méretű, így kényelmesen elférnek egymás mellett is a sütőben 180°C- on (közepes, mérsékelt fokozat gázsütőn), a zöld sajt lasagne készre sül 20-30 perc alatt és a teteje szépen megpirul.

 

Tálaláshoz a zöld sajt lasagne 12 db kockára vágható és a citromos-mustármagos csirkemellből halmozzunk mellé!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése