2012. október 2., kedd

Rácos hosszúkaraj sütőzacskóban (is) sütve

Keresztanyámmal annyit beszélgettünk a Rác ponty elkészítéséről miközben sütőzacskóban sütött csülköt falatoztam náluk, hogy a másnapi ebéd előkészületeinél össze is házasítottam a két módszert, édesapám és az öcsém legnagyobb örömére!


Hozzávalók:
1,5 kg csontos sertéshosszúkaraj
(8-10 szelet)
3 db paprika, lehetőleg háromszínű
3 fej vöröshagyma
3 teáskanál só
1/2 teáskanál őrölt kömény
1/2 teáskanál őrölt fehér bors

1,5 kg főznivaló burgonya
3 teáskanál só

 1 evőkanál sertészsír vagy olívaolaj
40 dkg piros és sárga koktélparadicsom
(megtisztítva, félbevágva 35 dkg)
1 teáskanál só
frissen őrölt bors ízlés szerint

450 g 20%-os tejföl
(1 nagy pohár) 



Eszközszükséglete:

2 db sütőzacskó lezárószalaggal együtt
hústű a zacskó tetejének kiszúrásához
egy mély tepsi
egy nagy fazék

Elkészítés:

A megmosott, megtisztított hagymát fél centi vastagságúra szeleteltem, a paprikákat úgyszintén. A 3 teáskanálnyi sót összekevertem a fehér borssal és az őrölt köménnyel. A karajszeleteket a sütőzacskókba fektettem egymás mellé, rászórtam a hagymát és a paprikát, majd meghintettem a fűszeres só felével mindkét zacskó tartalmát külön-külön.


A zacskókat lezártam a hozzájuk tartozó szalaggal.


A tetejüket megszurkáltam a hústűvel, hogy a felesleges gőz távozhasson sülés közben.


A 175°C-os sütőben 70-80 percig sütöttem. Ezalatt a megmosott héjas burgonyát feltettem főni a 3 teáskanál só társaságában.


A felforrástól számítva 60 percig főztem.


A koktélparadicsomokról eltávolítottam a szárukat, megmostam, majd félbe vágtam őket.


A 70-80 perc elteltével a tepsit kivettem a zacskós hússal, a húst a zacsikkal félretettem egy kerámiatálra, a tepsi alján szétoszlattam a zsiradékot. A megfőtt, villával megszúrva ellenőrzött burgonyáról leöntöttem a főzővizet és hideg vízzel felengedve 5 percig hűlni hagytam, ezután újra leöntöttem a vizet róla. Nekiláttam a héj lehúzásának és a megtisztított főtt burgonyát kb. 1 cm vastagon felszeleteltem és a szeleteket elterítettem a tepsiben. 

 
Rászórtam a paradicsomokat, 1 teáskanál sóval és frissen őrölt borssal hintettem, végül a sütőzacskókat felvágva rálocsoltam a húsok szaftos levét és a tetejére csúsztattam a karajszeleteket.


A tejfölt a húsok közzé bővebben, a tetejére vékonyabban juttatva, úgymond kifugáztam a művet!


A 175°C-os sütőbe visszatéve további 30-45 percig sütöttem, amíg a tejföl szépen rápirult.


A bőséges paradicsomos krumpliágyra fektetve tálaltam a szeleteket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése