2013. március 1., péntek

Sárgatúrós-mákos rombuszok

Imádom a mákos és túrós süteményeket. A piskótakészítés is gyorsabb a habveréssel, kavarással és tepsibe öntéssel, mint a gyúrós-dagasztós-tésztanyújtogatás és csak egy kis krémmel kell feldobni a kisütés után, de mi van akkor, ha sütés közben kerül rá a krém, főzés, vagy hűtős rádermesztés helyett pedig rásül a sütőben? ;) Így született ez a túrókrémes mákos piskóta!


Hozzávalók:

Piskóta:
5 db tojás
(fehérje és sárgája szétválasztva, 2 tojássárgája félretéve a túróhoz)
200 g darált mák
1 tasak vanília ízű pudingpor
50 g vaj
1 dl langyos víz
1 csipet só
1 teáskanál szódabikarbóna
1 tasak sütőpor
1 citrom reszelt héja
5 evőkanál cukor vagy xilit
1 tasak Bourbon vaníliás cukor = 1 evőkanál vaníliaaroma
Túrókrém:
500 g túró
1 tasak vanília ízű pudingpor
3 db tojás + 2 tojássárgája
(2 tojássárgája félretéve a piskótából)
1 csipet só
1 teáskanál szódabikarbóna
1 citrom reszelt héja
5 evőkanál cukor vagy xilit
1 tasak Bourbon vaníliás cukor = 1 evőkanál vaníliaaroma


Elkészítés:


Piskóta:

A sütőt 180°C- ra (közepes, mérsékelt fokozat gázsütőn) előmelegítettem, a tepsit kikentem a vajjal/margarinnal, nehogy a már kész "buborékos" tészta összeessen míg ezt kapkodva megcsinálnám. A tojásokat lehetőleg hűvös, hideg állapotban érdemes felütni és kettéválasztani. A fehérjét egy csipet sóval robotgéppel felvertem, hozzáadtam a sütőport és a szódabikarbónát és tovább kevertem míg a buborékos hab egyenletes krémfehérré változott, hiszen ez lesz a liszt nélküli piskóta szerkezeti váza, a sütőpor és a szódabikarbóna pedig ezt nyújtja, "lyukasítja", majd pedig stabilizálja és szilárdítja. A cukor hozzáadását követően a cukor csikorgásának megszűnéséig kevertem, hogy az jól elolvadjon, ilyenkor jön bele a reszelt citromhéj, majd a tojások sárgái és a vanília.


Miután ez is alapos eldolgozásra került és egyenletes sárga lett, adtam hozzá a darált mákot és a pudingport, alapos elkeverésük után olvasztott vajjal és langyos vízzel lazítottam.

 

Belesimítottam a kivajazott/margarinozott tepsibe a masszát és az előmelegített 180°C-os sütőben 15 percig sütöttem.

Túrókrém:

Ezalatt a túrót áttörtem villával, hozzáadtam a tojásokat és a félretett tojássárgákat, jól elkevertem, majd sorra beleadagoltam és eldolgoztam a többi hozzávalót. A 15 perc alatt elősütött, már szilárd tetejű piskótát kivettem a sütőből, egyenletesen rákentem a sárga túrókrémet és visszaraktam sülni további kb. 25 percre, amíg a teteje szép világosbarna/rezes színt kapott.


Kihűlve 3-4 cm széles csíkokra, majd azokat ferdén szeletelve rombuszokká alakítottam őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése