2013. március 7., csütörtök

Poharas túrótortácska vagy egész túrótorta?

Egy hirtelen jött unokatesós felkérésre kellett tortával készülnöm, 24 órán belül felvágható alkotást produkálva, ilyen esetben gyors megoldás egy sütést nem igénylő túrótorta összedobása, na meg persze egy megbízhatatlanul működő sütő esetén, vagy piskótakészítési bátorság hiányában is biztos siker aratható vele! 

És a kivitelezésnek is csak a képzelet szab határt - készülhet tortaformában, csuporban, csészében, bögrében, vagy akár pohárban is! 

A túrókrémbe reszelt citromhéj pedig garantáltan átütő fűszere lesz a látvánnyal izgalomba hozott, ízorgiában tobzódó ízlelőbimbóknak! 


Hozzávalók:

dupla adag !!!
Tészta:
 500 g darált keksz
100 g teavaj
50 g kókuszreszelék
150 g porcukor
20 g kakaópor
(kb. 2 evőkanál)
1 tasak (Bourbon) vaníliás cukor = 1 evőkanál vaníliaaroma
 3 cl nádcukor rum = 1 evőkanál rumaroma
1,5 dl cikóriakávé
(3 evőkanál Zamatkávé / Családi / Cikória kávé
0,5 liter vízben felfőzve)

Túrókrém:
500 g túró
2 x 250 ml 30 %-os habtejszín
2 tasak Instant Expressz Zselatin Fix
2 citrom reszelt héja
150 g porcukor
1 tasak (Bourbon) vaníliás cukor = 1 evőkanál vaníliaaroma

Gyümölcszselé:
1 üveg cukrozott meggybefőtt
(720 ml)
25 g étkezési zselatin
(1 csomag)
2 citrom leve
50 g cukor
víz a befőttlé 1 literre pótlásához

Eszközszükséglete:
tortatálca
22 cm-es kapcsos tortaforma
csupor, csésze, bögre, pohár
fedeles ételhordó
keverőtál
nyeles lábas
tésztaszűrő
kis lyukú reszelő
citromfacsaró
1 literes üveg vagy mérőedény
leveses merőkanál


Elkészítés:

A kávé elkészítésével kell kezdeni, a vízben felfőzni a cikóriát és hagyni leülepedni, hogy zacc nélküli legyen  a kimért mennyiség a tészta összeállításához. A meggybefőttet kibontva a nyeles lábasba helyezett tésztaszűrőben kell a gyümölcsöt lecsepegtetni a levétől, hogy az a zselé felfőzése alatt ne nedvesítse át, folyósítsa el a túrókrémet.

Tészta:

 A darált kekszet összemorzsoltam a vajjal, hozzáadtam a többi hozzávalót, végül a kávét és jól összedolgoztam a masszát.



A tésztát ezután elosztottam a csuprokban, ételhordóban, ill. a kapcsos tortaformát a tortatálcára helyeztem az alja nélkül és jól beleegyengettem a kakaós kekszkeveréket a széleknél megakadályozva a túrókrém elfolyását.


Túrókrém:

A túrót egy villa segítségével áttörtem, belereszeltem az alaposan, langyos folyó víz alatt műanyag kefével megsikált citromok héját, hozzáadtam a vaníliás- és a porcukrot.


A tejszínt egy keverőtálba öntöttem.


A Zselatin Fix leírása szerint kissé felvertem a tejszínt, majd hozzáadtam a tasakok tartalmát.


Kemény habbá vertem a tejszínt, majd hozzáadtam a megfűszerezett, áttört túróhoz és készre kevertem a krémet.



A túrótölteléket a tésztaalapra juttatva elegyengettem.



A levétől lecsepegtetett meggyeket egyenletesen elosztottam a túrón, kissé belenyomkodva azokat, hogy a zselé rámerésekor ne ússzanak el az árral.


Gyümölcszselé:

A meggylevet egy literes mérőedénybe öntöttem, hozzáadtam a kifacsart citromok levét, kiegészítettem vízzel egy liter térfogatúra. A nyeles lábasba beleszórtam a cukrot és az étkezési zselatint, kevés meggylével elkevertem, majd az egészet hozzáöntöttem és a tűzhelyre téve állandó kevergetés mellett felforraltam.


A tűzről levéve addig kell kavarni, visszahűteni míg a hab eltűnik a tetejéről. Ezután kell óvatosan rácsurgatni a meggyek ellepéséig a tortácskákra a merőkanál segítségével, hogy a túrókrémből minél kevesebb ázzon fel és ússzon a tetejére. Nekem a képen látható nagy torta tetejét sikerült fehér pöttyössé tenni, de így is remekül fogyott, az íze nem változott! :P A kicsiknél pedig tökéletesen sikerült a zselé, fehér pöttyök felúszása nélkül! :)


Ezt követően 3-4 órát kell dermednie hűtőben, kora délután készítve meg is szilárdult a zselatin az esti szülinapi köszöntőre!


A csészébe, pohárba kerülteket kiskanállal érdemes szervírozni ...


... kézzel megragadni ...



... és kikanalazni a tartalmukat! :)


A tárcára kerültről a szélén történő késhegyes fellazítás után levehető a kapcsos pánt, meleg vízbe mártott és szalvétával letörölt élű késsel szeletelhető.



 Jó étvágyat és ízletes bókokat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése