2012. december 29., szombat

Trikolor tésztás rántotta bacon kockákkal

Egy téli vasárnap reggel rögtönöznöm kellett, mivel se kenyér, se egyéb pékáru nem volt a konyhában, az öcsémnek meg szénhidrát nélkül nem étel az étel. Boltba menni sem kedv, sem idő nem volt, így jött az ötlet, miszerint főtt tésztával is dúsítható a rántotta. Olyannyira jól sikerült és kiadós lett, hogy még ebédre is jutott kettőnknek, közben pedig egy egész napos nagybevásárlást és karácsonyi ajándékfelhajtást is megejtettünk, ha már ilyen hangulatosan formás reggelivel indítottunk! :D


Hozzávalók:
250 g trikolor durum tészta
1 evőkanál olívaolaj
1/2 mokkáskanál só
 125 g bacon vagy császárszalonna kockázva
4 tojás
őrölt bors 


Eszközszükséglete:
tésztafőző fazék
tésztaszűrő
magas falú serpenyő vagy teflonfazék
(nagy adag lesz, össze kell valamiben forgatni)

Elkészítés:

A tésztához feltettem a fazékban a vizet forrni, a faorrásban lévő vízhez hozzáadtam a fél mokkáskanál sót és az egy evőkanál olíva olajat, majd beleborítottam a tésztát. 7-8 percig főztem kis lángon, közben felütöttem a tojásokat, sóztam borsoztam őket és felvertem. A megfőtt tésztát egy szűrőbe borítottam és hagytam lecsepegni. 

 

A szalonnát a serpenyőben elősütöttem. 

 

A tésztát ráborítottam és óvatosan összeforgatva pirítgattam tovább a szalonnával. 

Ráborítottam a tésztára a tojásokat és rásütöttem a tésztára rántottaszerűen. 

  

Négy főnek is elegendő kiadós reggeli!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése