2012. július 19., csütörtök

Dinnyesaláta - gyors nyári vacsora...

...komótosan pepecselve készítve, de annál látványosabban és élvezetesebben fogyasztva!

Néha jól esik hosszú perceket eltölteni szeleteléssel, egyen falatok létrehozásával megfeledkezve egy hosszú nap eseményeiről és teljesen kikapcsolni, csak az illatokra és színekre koncentrálni és csak a végén megkóstolni a csinos falatkákat, hosszan kiélvezve azokat!


Hozzávalók:

egy kb. 2 kg-os sárgadinnye
egy 6-8 kg-os görögdinnye negyede
1 tasak vaníliás cukor = 1 teáskanál vaníliaaroma
1 evőkanál rumaroma = 5 cl rum

Eszközszükséglete:


karalábévájó
éles, hegyes kés
vagy
"V"-alakú/pengéjű kés
evőkanál
egy tál a golyóbisoknak


Elkészítés:

A száránál illatminta szippantással ellenőrzött sárgadinnyét és megpaskolt, audiovizuálisan minőségvizsgált görögdinnyét megmostam, szárazra töröltem és egy tálcán nekiláttam a középvonal mentén cikcakkban a sárgadinnye szétvágásának.


Miután kettéválasztottam a magokat kikanalaztam egy evőkanállal és kézbe kaptam a karalábévájót és kigolyóztam a dinnyehúst egy tálba halmozva, ezt megismételtem a negyed görögdinnyével is, aminél a magokat is kipiszkáltam közben. A tálba halmozott dinnyegolyókra ezután rálöttyintettem a rumaromát és rászórtam a vaníliás cukrot, óvatosan összeforgattam és végezetül visszatöltöttem a sárgadinnye héjakba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése